5 RZECZY, O KTÓRYCH TRZEBA PAMIĘTAĆ PRZY ORGANIZACJI IMPREZY PLENEROWEJ

20.05.2019

Otwarta forma imprez integracyjnych, różnego rodzaju eventów cieszy się coraz większą popularnością. Imprezy firmowe są doskonałym pomysłem na zintegrowanie pracowników, podziękowanie kontrahentom za owocną współpracę czy zaproszeniem do wspólnego spędzenia czasu.

1. NAGŁOŚNIENIE / SCENA

Scena jest kluczowym elementem każdego wydarzenia, to wokół niej skupione jest całe zamieszanie oraz zabawa. Przy organizacji imprezy plenerowej niezwykle istotnym elementem jest dobra technika, która zadba o odpowiednie rozstawienie sceny, ale i również jej zabezpieczenie – przed nagłym deszczem, burzą i innymi trudnymi warunkami atmosferycznymi, które mogą zakłócić przebieg wydarzenia.

Organizując imprezę plenerową należy pamiętać niestety równie o najgorszym scenariuszu, w którym nagle przychodzi silny, porywisty wiatr
i deszcz, a instrumenty muzyków, sprzęt sceniczny i cała technika znajduje się na scenie, a uczestnicy eventu biegają w popłochu szukając miejsca schronienia. 🙂


2. ODPOWIEDNIE MIEJSCE

Bez względu na to jakiego rodzaju imprezę organizujemy, należy znaleźć dla niej odpowiednie miejsce. Teren powinien odpowiadać ilości uczestników na wydarzeniu oraz przede wszystkim grupie, dla której jest przygotowywana. Warto zadbać o dobry dojazd, który nie sprawi uczestnikom wielu problemów.


3. ATRAKCJE DOPASOWANE DO WIEKU I UPODOBAŃ UCZESTNIKÓW

Warto zastanowić się nad charakterem wydarzenia oraz wiekiem uczestników, jeżeli jest to rodzinny piknik, należy wziąć pod uwagę atrakcje dla najmłodszych: dmuchańce, place zabaw oraz wszelkiego rodzaju warsztaty. Niezbędnym okaże się przewijak i pokój dla matki z dzieckiem.


4. DOKŁADNY SCENARIUSZ WYDARZENIA

Proces przygotowania imprezy integracyjnej, eventu to kilkumiesięczna praca, która gwarantuje dobrze zorganizowaną i atrakcyjną imprezę. Niezbędnym elementem każdego wydarzenia jest jego scenariusz, który uwzględnia nie tylko wszelkie atrakcje, ale również prace techniczne umożliwiające realizację wydarzenia.


5. PLAN B

Najstaranniej przygotowany event musi posiadać tzw. „Plan B” – podczas każdego wydarzenia mogą pojawić się nieplanowane sytuacje oraz zakłócenia, które zaburzą przygotowany wcześniej scenariusz. Zawsze w zanadrzu warto mieć przygotowanego coś dodatkowego.